Shop Mobile More Submit  Join Login
::Good Day, Mate:: by RatchetJak ::Good Day, Mate:: by RatchetJak
Hey guys, next up in my Crash Bandicoot fan art project is the snarky and awesome, Dingodile. When I was a kid, I remember I liked Dingodile a lot. I still like him today of course. :D But yeah, he's very cool and I actually did like his re-design in Twinsanity, he looked even more fierce. I have to say, drawing his flamethrower was very challenging but I think I managed it alright. And the character himself was sure fun to draw. I am really getting a kick out of drawing different types of creatures! But yeah, I hope you all like!

Dingodile Crash Bandicoot (Naughty Dog Inc.)
Artwork Myself ~:iconratchetjak:
Add a Comment:
 
:icondragonguardian253:
Dragonguardian253 Featured By Owner Mar 31, 2013  Hobbyist Artist
Oh,I remember this guy.Back when I was playing Crash 3,I had some trouble defeating this guy,but with enough practice,I kicked his crocodilean butt!Anyway,you did an awesome job drawing Dingodile and you've done excellent work when it comes to drawing muscles mostly because it's tricky drawing them.
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Mar 31, 2013
Yeah, I got stuck fighting him my first time as well so I know what you mean. :)
Glad you like. ^^
Reply
:iconraakone:
Raakone Featured By Owner Feb 15, 2013
Cool character there. When I saw the thumbnail I thought it was a reference to Ghostbusters for some reason. Anyways, cool flamethrower this guy has!
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Feb 15, 2013
He's not my character, he's from the Crash Bandicoot series. :)
But thanks!
Reply
:icontuffagentshepherd:
TUFFAgentShepherd Featured By Owner Jan 27, 2013  Student Artist
Yeah, Dingodile's my favorite Crash character, too. ^^
I mean, what's not to love about a dingo-crocodile hybrid with a flamethrower?

Break out the butter, dudes and dudettes! He's gonna make toast!!
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Jan 27, 2013
Yep, he gets a lot of creative points from me because I've never seen such a character lol
Reply
:icontuffagentshepherd:
TUFFAgentShepherd Featured By Owner Jan 28, 2013  Student Artist
Yup, Dingodile was definately one of the most creative video game baddies out there. :D
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Jan 28, 2013
Yup yup ^^
Reply
:icontuffagentshepherd:
TUFFAgentShepherd Featured By Owner Jan 29, 2013  Student Artist
:nod:
Reply
:iconthepenvsthesword:
ThePenVsTheSword Featured By Owner Nov 15, 2012  Student Writer
Great job on the design!
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 15, 2012
Thank you. :)
Reply
:iconthepenvsthesword:
ThePenVsTheSword Featured By Owner Nov 16, 2012  Student Writer
You're welcome! :D
Reply
:iconmightymorphinpower4:
MightyMorphinPower4 Featured By Owner Nov 15, 2012
Awesome
Reply
:iconsammychan816:
sammychan816 Featured By Owner Nov 13, 2012
I love him too, since I first saw him in
Crash Bandicoot Warped. Love your
style.
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 13, 2012
Glad you like. :)
Reply
:iconsammychan816:
sammychan816 Featured By Owner Nov 14, 2012
Yeah, and I wish he was a
good guy, instead of evil.
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 14, 2012
I think he's a cool villain but it'd be interesting to see what he'd be like if he took the good side.
Reply
:iconsammychan816:
sammychan816 Featured By Owner Nov 15, 2012
Yeah.
Reply
:icondsa09:
DSA09 Featured By Owner Nov 12, 2012  Hobbyist General Artist
years i have not commented on your art, hhehehe ^^'

wow, dingodile looks awesome here, you have done another excellent work!! i think dingodile is one of the best bosses from CB3
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 12, 2012
I'm glad you liked this. It took me awhile to draw him just right by my standards and I tried my best lol. And I agree, he was a pretty fun boss. :)
Reply
:iconjelenadbz:
Jelenadbz Featured By Owner Nov 11, 2012  Student Filmographer
Aaaaaah,dingodile my love!!!!
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 11, 2012
Haha
Reply
:iconinterjim126:
InterJim126 Featured By Owner Nov 10, 2012
Whoaaaa! Not seen this guy in ages! Excellent job :)
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 10, 2012
Thanks. ^^
Reply
:iconkenre-maru:
Kenre-Maru Featured By Owner Nov 9, 2012  Hobbyist General Artist
Dudeeeee...... This is basically my childhood :3 Dingo was always a bitoch to beat but worth it in the end. Awesome work bro :D
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 10, 2012
OH yeah, he was a pain the first time fighting him but he still is awesome. :D Glad you enjoyed. :)
Reply
:iconkenre-maru:
Kenre-Maru Featured By Owner Nov 11, 2012  Hobbyist General Artist
Haha, thanks bro :D
Reply
:iconarchaicmosaic:
ArchaicMosaic Featured By Owner Nov 9, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Cool drawing!! If he's an Aussie though, he'd probably be saying "G'day, Mate!" (phonetically: guh-day, mayt). We Aussies are notoriously lazy with our speech.
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 10, 2012
Haha yeah, I goofed. It sounds more like I made him say it the British way. ^^;But glad you liked. :)
Reply
:iconstephdragonness:
StephDragonness Featured By Owner Nov 9, 2012  Hobbyist Digital Artist
boom boom baby its time for toast!.... awesome on dingy!
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 9, 2012
Thanks lol
Reply
:iconpipotechyon:
PipoTechyon Featured By Owner Nov 5, 2012  Student General Artist
I LOVE DINGODILE! HE'S MY FAVORITE CRASH CHARACTER! 8D
Well, one of my favorites XD
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 5, 2012
Glad you liked. :)
Reply
:iconretrocharo:
RetroCharo Featured By Owner Nov 5, 2012  Hobbyist Digital Artist
Honestly when I first saw his "Boss" icon in Crash Warped, I thought he was a pig XDD Really nicely done, my fav from you so far now, you should draw Dingodile more :la:
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 5, 2012
Aw I'm glad you liked it. :) And haha, when I was a kid, I didn't know what the heck he was but just thought he was cool :dummy:
Reply
:iconxfroggiii:
xFroggiii Featured By Owner Nov 5, 2012  Hobbyist Traditional Artist
I loved Dingodile xD
He was pretty difficult for me the first time to beat him .

But he still kicks ass :trollface:
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 5, 2012
I think he was hard for everyone their first time through, I know he was for me lol.
Reply
:iconxfroggiii:
xFroggiii Featured By Owner Nov 6, 2012  Hobbyist Traditional Artist
Ahahah sure xD
Reply
:iconjakerider2099:
jakerider2099 Featured By Owner Nov 4, 2012  Hobbyist General Artist
OMG! He is my favorite boss in all the crash games. i just totally fanboyed there :slow:
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 4, 2012
Haha glad you liked. :)
Reply
:iconprofessorratiganfan:
ProfessorRatiganFan Featured By Owner Nov 4, 2012  Hobbyist Writer
Whoa! He looks so freaking awesome in your style! Nicely done!
Reply
:iconratchetjak:
RatchetJak Featured By Owner Nov 4, 2012
Thanks. :)
Reply
:iconprofessorratiganfan:
ProfessorRatiganFan Featured By Owner Nov 4, 2012  Hobbyist Writer
You're welcome!
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
November 4, 2012
Image Size
1.4 MB
Resolution
1354×1780
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
937
Favourites
70 (who?)
Comments
43
Downloads
25
×